poniedziałek, 19 października 2015

Bułeczki dyniowe

Nie planowałam podzielić się z wami przepisem na dyniowe bułeczki. Dodałam łyżkę pulpy robiąc  pszenne bułki i wyszły tak obłędne, pięknie żółte, maślano-dyniowe, że od razu chwyciłam za aparat.

Uwielbiam wypiekać pieczywo. Kiedyś myślałam, że wszystkie domowe wypieki smakują drożdżami. No i, że jest to tak pracochłonne zajęcie że nie ma sensu się do tego zabierać. Dzisiaj wiem, że to bzdury. Domowe pieczywo smakuje o niebo lepiej od tego kupionego w piekarni. W tygodniu przygotowuje bułki wieczorem, wstawiam je do lodówki na noc i wypiekam rano. Jeśli absolutnie nie mam czasu, wyjmuję mały zapas z zamrażalki i piekę je dłużej niż przewiduje przepis.

Po rocznej przerwie nastawiam nowy zakwas. Poprzedniemu w mojej mikro-kuchni na sadybie, było za ciepło i się zepsuł. Moim wielkim marzeniem jest zrobienie okrągłego, popękanego bochenka razowego chleba. Nie mogę się doczekać wszystkich prób, chociaż już teraz wiem, że będę żałowała tych słów klnąc nad kolejnym zakalcem. Kiedyś się uda i będzie pysznie!

Miłego dnia!



Składniki (6 dużych bułek)

  • 2 szklanki mąki pszennej typ 550
  • 1/4 kostki zimnego masła
  • 3/4 szklanki mleka
  • 10 dag drożdży
  • 1 duża łyżka pulpy dyniowej
  • 2 łyżeczki cukru
  • 1 łyżeczka soli (płaska!)
  • 1 jajko


W małej miseczce dokładnie rozpuścić drożdże z kilkoma łyżkami mleka i cukrem. Odstawić na chwilę aż drożdże zaczną pracować (zaczną pojawiać się małe bąbelki powietrza, drożdże zaczną się bardzo delikatnie pienić). Mąkę wraz z zimnym masłem i solą rozetrzeć w dłoniach, jak najdrobniej (podobnie jak w przepisie na tartę). Dodać drożdżowy rozczyn, zimne mleko, pulpę i jajko. Dokładnie wszystko wymieszać łyżką a następnie wyrobić ciasto ręcznie. Ciasto będzie się lekko lepić do dłoni. Odstawić aż podwoi objętość. Po tym czasie uformować bułeczki, posmarować je mlekiem lub lekko roztrzepanym jajkiem i posypać np. czarnuszką.

Wstawić do nagrzanego do 230 stopni piekarnika na 5 minut, po tym czasie zmniejszyć temperaturę do 200 st. i piec jeszcze 10 minut.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz